tactisch-strategisch advies

WFM is een essentieel hulpmiddel om bedrijfsdoelen te behalen, maar kan dat alleen mits goed ingepast in de volle breedte van de organisatiestructuur.

Workforce Management wordt nog te vaak als een alleenstaand en naar binnen gekeerd proces ingericht. Met veel aandacht voor techniek, inhoudelijke kennis en details. WFM gaat echter ook over data en besturing, over medewerkers en performance, over formatie en bezetting, over klanten en financiën. Kortom de kern van een bedrijfsvoering. Het is daarom zaak om al deze dimensies te betrekken in een WFM-uitrol en/of optimalisatie vanuit een tactisch-strategische visie. Om zo'n visie te ontwikkelen is niet alleen inhoudelijke WFM-kennis nodig en inzicht in wat WFM kan toevoegen aan een bedrijfsvoering. Op de eerste plaats zouden vragen beantwoord moeten worden als welke zijn er qua duurzame inzetbaarheid en strategische personeelsplanning? Wat heeft prioriteit: efficiency, tevreden loyale klanten, of medewerker-tevredenheid? Medewerkers inzetten als specialist of generalist? De klantbediening inhouse, insourcen, outsources of zelfs offshoren? Pas na een grondige analyse en vooral discussie hierover is het zinvol om na te denken over een inrichting van WFM.

Is je interesse gewekt en zou je hierover van gedachten willen wisselen? Neem dan contact op om de mogelijkheden te verkennen.