hands-on ondersteuning

Een advies heeft pas waarde als het ook succesvol kan worden omgezet in actie, draagvlak en resultaat, en juist voor WFM is dat in de praktijk niet vanzelfsprekend.
De eerste horde is genomen. Er ligt een gedegen tactisch-strategische visie en advies voor WFM-uitrol en/of optimalisatie. Nu moet dit nog worden omgezet naar de praktijk. Maar de scope is zo breed, waar te beginnen? Hands-on ondersteuning houdt in dat de organisatie praktisch wordt geholpen. Stap voor stap in een tempo waarin de ontwikkelingen kunnen worden begrepen, geaccepteerd, geïntegreerd en geborgd. Startpunt is veelal kijken wat er al ligt, qua processen en vooral ook besturingsdata. Dat laatste is essentieel om überhaupt WFM op de rail te krijgen. Het goede nieuws is dat er altijd we enige vorm van besturingsdata aanwezig als je meer weet waar te zoeken, hoe deze te interpreteren en op welke wijze deze te ontsluiten. Mijn ervaring is dat een geavanceerde en slimme Excel applicatie uitstekend kan werken en meegroeien met de ontwikkelingsfase van de organisatie. Vaak gebeurt dat in co-creatie met de gebruikers. Belangrijk tweede spoor is het tijdig betrekken van management en medewerkers voor het creëren van draagvlak. Door hun belangen vroegtijdig mee te wegen verloopt de implementatie uiteindelijk soepeler en levert sneller resultaten op.
Is je interesse gewekt en zou je hierover van gedachten willen wisselen? Neem dan contact op om de mogelijkheden te verkennen.